Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2013. január 10., csütörtök

Túlélés

Tegnap azután kutakodtam, h mennyit kell ennie egy 5 hetes kisbabának és rábukkantam kedvenc blogomra, h hogyan is mennek a dolgok. Az volt a helyzet, h Orsi, kb. 15 percet evett majd kb. ennyit is aludt, pedig azt hittem, h már javában alszik. Estére átpasszoltam apukának, ahogy szoktam, de nála is hasonlóan viselkedett. A hidegfrontra és növekedési ugrásra fogtam a dolgot. :

"16. A növekedési ugrások alatt egyetlen feladatod a túlélés.
A növekedési ugrás jele, hogy a nagyjából beállni kezdő napirendet felborítva a kisbaba egy-másfél óránként enni kér, vagy hosszabb alvásszünet nélküli cluster-feeding szakaszt tart 24-48 órán át folyamatosan. A gyakoribb evés nyomán néhány napon belül az addiginál több tejed lesz, a gyerek pedig a növekedési ugrások napjaiban hirtelen többet hízik, nő, esetleg megjelenik nála valami addig nem gyakorolt készség.
Újszülött korban két növekedési ugrás van: 2 hetes kor körül az első, és valamikor 4-6 hetes kor közt a második. (Később van még egy nagy ugrás 3 hónapos és egy 6 hónapos korban: váratlanul kevésnek fog tűnni a tejed, de semmi pánik. Ha tényleg kevés lesz, akkor majd hozzátáplálsz, és nem fog a világ összedőlni, egyébként viszont etesd a gyereket, és ha  ezekben az időszakokban egész nap szopizni akar, akkor az nem azért van, mert a tejed nem elég jó.)
Még megvan nekem néhány olyan szoptatós feljegyzés, mint amilyenekről a poszt elején az óra kapcsán írtam. Vigasztalásul íme a kéthetes és egynapos fiam "étrendje" (szoptatás ideje, időtartama): 23:00 - 23:40; 03:15 - 4:00; 6:15 - 7:00; 8:20 - 9:00; 10:50 - 11:15; 13:05 - 13:25; 13:50 - 14:10; 14:45 - 15:05; 15:45 - 16:30; 17:15 - 17:30; 18:00 - 18:30; 19:30 - 19:50; 22:00 - 22:20; 01:15 - 02:00.
Ez teljesen normális, gyakoriság és időtartam szempontjából is: 24 óra alatt 13 szoptatás, alkalmanként átlagosan fél órán át. Felejts el minden szakirodalmat, amiben az volt, hogy 3 óránként 15 percnek "elégnek kell lennie". (Ha a te babádnak elég, akkor éljen-éljen, de ez nem követelmény.)
Tartsd észben, hogy ez a szakasz nem tart örökké, akkor sem, ha most úgy tűnik, hogy soha többé az életben nem fogsz végigenni egy szelet vajas kenyeret és aludni utána egy jót. A túlélés azt jelenti, hogy hagyd a házimunkát: amikor a gyerek alszik, azonnal aludj te is, igyál sok folyadékot és egyél rendesen. Az első 4-6 hét végeztével (a második újszülöttkori növekedési ugrás után) mérhető változás lesz a napi időbeosztásban és te is fellélegezhetsz kicsit, addig peddig jusson eszedbe, hogy az első 6 hetet gyermekágy-nak hívják, egyáltalán nem véletlenül."

Nincsenek megjegyzések: